Snabb lunch

En lyxigare variant på vanlig pytt i panna och dessutom dagens lunch!
 
"Stuvad" pytt i panna gjordes ofta när jag och mina syskon var små och sedan jag introducerade det för Viktor vill han inte äta pytt på annat vis! Det tar verkligen ingen tid alls och känns som en lyxigare uppdatering på en rätt som annars kan vara rätt tråkig. 
 
Välj din favorit pytt i panna och börja steka upp den. Beroende på vad jag har hemma, brukar jag slänga in lite av varje. Idag hade jag frysta kantareller och bladspenat. Ungefär halvägs genom stektiden så häller jag på iMat och kanske lite kycklingbuljong om jag känner för det. Låt puttra tills nästan all vätska har försvunnit och sedan är det färdigt! 
 
Givetvis kan det serveras med stekt ägg, rödbetor och ketchup om det är något man tycker om!
Allmänt | 2016, Food, Healthy, Mat, Sommar | |
Upp