Min yoga resa

Mitt första pass. Trots att alla yoga passen alltid är fullbokade där jag går, lyckades jag på något vis komma med en klass. Jag hade precis börjat träna igen efter nästan 1 1/2års sjukdom och hade tappat mer eller mindre alla muskler dansen hade byggt. Väl på mattan var jag helt vilsen och kunde inte för mitt liv förstå hur människor kunde tycka att det ens fanns en hit till avslappning i yoga. Det var ju superjobbigt? Jag förstod inte termerna och orkade inte hålla positionerna. Vid ett tillfälle kom instruktören och drog mig på ryggen och jag har än idag ingen aning varför!
 
Jag gick därifrån och tyckte att det var inget för mig. Bara att någon gick runt och berättade hur/när/var man skulle andas var tufft! 
 
En bra stund efter det kom jag och min mamma in i någon träningsmani. Gymkorten glödde så ofta vi gick dit. Vi fick speciella tränings scheman skriva till oss av en PT på gymmet och ett och annat pass gick vi på, särskillt core tyckte vi om. Någonstans här ville vi ge yogan en chans. Det är ingen nyhet att jag lider av ångest och tål egentligen inte stess, så tanken på yoga och att det skulle underlätta kändes bra. 
Nu. Idag är jag frälst. Idag kan jag inte tänka mig att vara utan yoga. Om jag av någon anledning inte kan gå på måndagens pass, känns det i hela kroppen att det är något som är fel. Det har verkligen stärkt mig från insidan och ut, ångesten har blivit mer hanterbar och jag har nog lyckats sänka min konstanta stressnivå något. Jag har fått bättre hållning och bättre insikt om mig själv och min kropp. Det finns fortfarande sådant som kan bli bättre, men jag känner att jag är flera mil ifrån där jag började och jag fortsätter bara frammåt. 
Allmänt, Träning | 2016, Healthy, Träning, Workout, Yoga | |
Upp