Kanelbullar

Igår blev jag så baksugen men tiden sprang ifrån mig. Så idag gjorde jag slag i saken och bakade kanelbullar. Hela huset doftar en blandning av städat och kanelbullar och det kändes så himla bra. Bakingen för mig blir nästan lite terapi och det är skönt att koppla ifrån hjärnan ett tag. 
 
Frida och Lovisa har precis kört härifrån efter ett kortare besök då jag givetvis bjöd på det nybakade. Jag fick superfina presenter (en prenumeration på tidningen Hembakat, så lyxigt!) och vi hann snacka lite skit innan de skulle vidare. 
 
Alldeles strax ska jag snöra på mig skorna och ta tåget hem till mina föräldrar. Blir att jag stannar över natten eftersom att jag börjar tidigt imorgon på jobb och det inte går några tåg som passar. Himla surt det där! Men tur att det ändå går att lösa.
Bakat | 2016, Bakat, Sommar | |
Upp